MALO Sjark - 30ft

 

 

Malo 30ft sjark fra Jemar Norpower er en 30ft anvendelig og solid fiske- /arbeidsbåt med gode sjøegenskaper. Båten er godt egnet til fiske hjemmefra og et stort dekk gjør båten spesielt godt egnet til fiske med teiner.

Skroget, som er utviklet i samarbeid med SINTEF, gir en unik kombinasjon av fart, trekkraft og stabilitet. Flytetanker gjør at båten ikke vil synke om alle åpne rom under dekk fylles med vann.

 

Gallery

View the embedded image gallery online at:
http://jemar.no/fishing-boats/norwegian/30ft#sigProIdaca35fd1a9

 

DIMENSJONER: 

Lengde (fender inkl.):    ca 10,65 m                   Bredde (fender eksl.):     3,22 m 

Vekt, ikke lastet:           ca 4500kg.                   Dypgang:                      0,8 - 1 m

SKROG, DEKKE OG OVERBYGG


2.1 Skroget er bygget i  ”Single skinn” m/spant – unntatt lasterommet som er isolert med kjerne og danner sandwich laminat. Skroget forsterket i bunnen med langs- og tverrgående bunnstokker og bunnsmøres

2.2 Byggemateriale er GRP kompositt (glassfiberarmert polyester) med bruk av sertifiserte materialer og i samsvar med moderne byggemetoder

2.3 Ballast innstøpt i hver sideseksjon, overstøpt med plast og danner dørk i rommet

2.4 Plan dørk av aluminium dørkplater i midtseksjonen med lensebrønn i bakre del.

2.5 Spor for fiskebinger på dekk, dekksstøtter i lasterommet, rensesjakt for propell med luke i plan med dekket.

2.6Maskin nedgangs hus med dør i forkant på B/B side

2.7Solid fender rundt hele båten

2.8 Stevnsko av rustfritt stål, baugrull og puller forut, busgatt og fortøyningsfeste akterut, båtshake, bauggelender 60 cm høyt på bakken, gripelister på hver side av styrehustake

2.9 Rekkegelender 20 cm høyt på rekkekanten bak styrehuset, gelenderet med 40 m/m alum. rør på toppen. Alle beslag i rustsikret utførelse. Lugarovnsrør og eksosrør over tak av rustfritt stål. Beskyttelsesbeslag av aluminium for fenderlist under garnrullposisjon på S/B side.

2.10 Ror av primet stål, helarm av galvanisert stål, rorkiste og roraksel samt alle skrueforbindelser av rustfritt stål, greasesmøring, sinkanoder montert på ror og helarm dekkspuns montert og kult for nød styring arrangert.

2.11 Formast med bom og radarfundament på styrehustaket

2.12 Mesanmast med seil montert direkte på taket på maskinnedgangshusets S/B aktre hjørne, dobbelstag for styring av seil og øvre bom under låring, mesanbommer og seil av type Splittmesan

2.13 Todelt styrehusdør på S/B side, vindu øverste 1/3-delen. Utvendig manøverseksjon på
S/B side på styrehusskottet

 

3. MOTORROM


3.1 Skrue montert flensluke (aluminium over utkapp) i dekket over motoren

3.2 Luftinntak for motor i maskinnedgangshuset

3.3 Motorrom akter med plass for motor med v-gir i utlagt bulb på kjølen. Kjølhøyde med plass for 1350 m/m propell

3.3 Luke i plan med dekket over motoren, avdekker hele motoren.

3.4 Kanaler med vanntett gjennomføring av forbindelser til forskipet.

3.5 Vifte for motorrom i syrefast stål for fødeluft og ventilasjon.

 

4. LASTEROM


4.1 Isolert lasterom med dørk midtskips på maks 8 m3.

4.2Tørrlasterom ca. 60 cm langt mellom lasterom og lugar. Integrert septiktank montert under tørrlasterom.

4.3 Romlukekarm med aluminium deksel m/ pakning og terser, samt lita luke i dekslet

 

5. KOMFORT, INNREDNING OG STYRHUS


5.1 Vinterisolert lugar med 2 faste køyer med madrasser, skapplass under køyene, sofabenk, bord, garderobeskap

5.2 Skap og skuffer for oppbevaring

5.2 Skipsvindu med 10 mm herdet glass i styrehuset, det innerste på S/B side er oppslag bart.

5.3 Ekstra vindu i S/B side ved førerplass.

5.4 En lysventil på hver side i lugaren, hvorav den over pantryseksjonen på B/B side er oppslag bart.

5.4 Varmtvannsopplegg med 50 l bereder, trykkvannspumpe, akkumulatortank med opplegg til dusj og vaskeservanter, oppvaskbenk med oppvaskkum

5.5  Vanntett skott under lugardørken i bakkant, oppbevaringsplass i benkene, belegg på dørken.

5.6 Oljefyrt lugarovn med vifte

5.7 Toalettrom med vannklosett, dusj og vaskeservant på B/B side

5.8 Toppen av toalettrommet tjener som kartbord, styrestol ved førerplassen, klaffsete mot bakskott midtskips, kartskap montert oppunder taket på B/B side, manøverseksjon innvendig mot lugarskottet på S/B side.

 

6. VVS OG HVITEVARER


6.1 Gassfyrt, 2 bluss kokeapparat, og stekeovn

6.2 Varmtvannstank på ca 30 liter m/230 V kolbe, anerkjente pumper for vann og septikk,

6.3 Vannklosett med elektrisk pumpe/kvern, dusj og vaskeservant, oppvaskkumme i benk i bysse, avtrekksvifte(r) fra bysse og fra toalettrom.

6.4 Innfelt kjøleskap ca 65 ltr-24V

6.5 Varmeapparat, ca 10 kw, for defroster og dørkvarme i styrehus / lugarer. Mindre varmeapparat for ekstra varme- eller bare friskluft til lugar. Dørkvarme i lugaren og toalettrom fra sentralvarmeanlegget.

6.6 Alt med varme fra motorens kjølevann. Oljefyrt (diesel) varmeapparat med egen sirkulasjonspumpe, når motoren ikke er i bruk.

 

7 ELEKTRISK ANLEGG


7.1 24 V elektrisk anlegg med 4 batteri; 2 stk. start à 175 Ah, 2 stk. forbruk à 210Ah . Batteriene plassert i kasser lett tilgjengelige i motorrommet. Utlufting fra kassene med rotorventil over tak.

7.2 Sertifiserte lanterner

7.3 Topp- og Fiskelanterner samt NUC (ikke under kontroll lanterne) i formast, akterlanterne, to dekkslamper på styrehusskottet bak, 200 W i lastebommen, en lampe i styrehus, toalettrom og maskinnedgang, to lamper i maskinrom, to lamper i lugaren, to køylamper, stikkontakt i styrehuset. Alle lys er LED-lys.

7.4Fordelingstavle med ampere- og voltmeter, separat Lanternekontroll m/alarmer

7.5 Lyskaster, horn og vindusvisker montert

7.6 2 sett batteri m/skillerelé. Servicebatteri à 180 Ah,  2 stk. Startbatteri à 145 Ah.

7.7 Vanntett LED-lys montert oppunder takoverhenget bak styrehuset, en dekkssol i mesanmasta,

7.8 Dragerlys i teleskopisk rør over garnrullen. 

7.9 Fjernstyrt lyskaster 500 W montert på styrehustaket.

7.10 Ekkolodd ( Med Back-up Kart mulighet) SI NSS12

7.11 AIS Klasse-B ( for fiskefartøy under 15 meter)

7.12 Sailor VHF Klasse- D

7.13 Autopilot med Thruster kontroll ( AP 35)

7.14 Rate compass for autopilot

7.15 IMO GPS for fartøy over 10,67 meter

7.16 Olorin skjerm i fromtkonsoll for Olex 17”  OLORIN

7.17 Radio/CD- musikkanlegg

7.18 Antenne for mobil telefon

7.19 Vanntett LED-ys  montert oppunder takoverhenget bak styrehuset, et arbeidslys l i mesanmasta,

7.20 AIS sart transponder, bærbar GMDSS VHF og NAVTEX GMDSS

7.21 LED lys i styrhus, maskinrom, mesanhus, spots/lysarrangement i lugarer, bad og bysse.

 

8 DRIVSTOFFSYSTEM/ PUMPER


8.1 Håndlensepumpe i maskinrommet.

8.2 Elektrisk lensepumpe for lugarseksjonen. Vasker og klosett tømmes til septiktank,
diafragma lensepumpe for septiktank

8.3 Integrert vanntank av plast med ca. kapasitet: 250 liter, Brennstofftanker av plast m/mannhull, 2 stk. med ca. kapasitet; 900 liter (til sammen), stenging av tankene fra dekk

8.4 Bysseovnstank kombinert som brennstoffylling for hovedtanker bak maskinnedgangshus. Tanken fylles automatisk når motoren er i gang. Elektriske ankmålere

 

9 HYDRAULIK


9.1 Hydraulisk styremaskin med to betjeningsposisjoner: En inne i styrehuset og en ute på dekk.

9.2 Mahogni knaggratt innvendig, plastratt utvendig, by-pass ventil for nød styring montert på sylinder.

 

10 VINSJ/ THRUSTER


10.1 Ankervinsj type Lorentzen, trekkraft full trommel ca 500kg og holdkraft ca 2000kg

10.2 Vire (eventuelt tau), kjetting og anker i henhold til krav

10.3 Fangliner, 2 stk, lengde og dimensjon i henhodl til krav.

 

11 SIKKERHETS- OG REDNINGSUTSTYR


11.1 Brannslukkingssystem for motorrom, pulverapparat i styrehus og motorroms nedgang.

11.2 Brannvarslingsanlegg med sensorer i lugar, styrehus og maskinrom

11.3 Vannstandsalarm for maskinrom er tilknyttet alarmanlegg

11.4 Sklihindrende belegg på dekk, frempå bakk og ellers der det er naturlig

11.5 . Redningsleider (trinn) montert bak på B/B side.

11.6 Rensesjakt for renskjæring av propell

11.7 Redningsflåte, 4-persons, A-pack m/hydrostatisk utløser, Redningsdrakt for 1 person

11.8 Friflyt nødpeilesender. Radartransponder m/brakett. Brovaktalarm. Stabilitetsattest leveres

11.9 Omformer for GMDSS forsyning og lader fro 12VDC GMDSS Batteri

11.10Nødutgangsluke på 10 cm karm i lugartaket.

 

12 DIVERSE (testing, merking, dokumentasjon)


12.1 Stabilitetsberegning utført, og «Stabilitets-plakat» oppslått

12.2  Standard lanterneføring for båter <12 m. Fiskelys, ankerlys og NUC

12.3 Båten vil gjennomgå en testing og prøvekjøring av motor og alt utstyr for øvrig.

12.4 Båten blir merket med navn i fronten av styrehuset

12.5 Registreringsmerke på hver side av bakken

12.6 All merking med tekst på transparenter.

12.7 1 sett Manualer med individuelle manualer for alt utstyr som leveres.

12.8 Båten bygges og utrustes i samsvar med Skipskontrollens regler for båter mellom 10,67- 15 meter største lengde. Båtens fartssertifikat, kystfiske, vil bli utstedt i samsvar med dette

 

Contact us

Jemar Norpower AS
Sørholmsveien 13
6508 Kristiansund
+47 71 56 64 30
norpower@jemar.no
  • MALO Sjark - 30ft

    MALO Sjark - 30ft

        Malo 30ft sjark fra Jemar Norpower er en 30ft anvendelig og solid fiske- /arbeidsbåt med gode sjøegenskaper. Båten

    Read More
  • Sjark hurtig - 30ft

    Sjark hurtig - 30ft

        Jemar Norpower AS har utviklet en hurtig sjark med gode sjøegenskaper, stort arbeidsdekk og toppfart på ca. 25 knop.

    Read More
  • MALO Sjark - 36ft

    MALO Sjark - 36ft

      Malo 36 er en 10,99 meter dekket sjark med ca 4,45 meter bredde. En stor og solid kystfiskebåt med

    Read More
  • MALO Sjark - 43ft

    MALO Sjark - 43ft

    Den nye Malo 43ft er en 12,99 meter dekket sjark med 4,47 meter bredde. En stor og solid kystfiskebåt med

    Read More
  • 30 ft Traditional Fishing Boat

    30 ft Traditional Fishing Boat

      Malo 30ft fishing boat from Jemar Norpower AS is a 30 ft applicable and solid fishing/workboat with excellent seaworthiness.

    Read More
  • 1
  • 2